Sebelum merakamkan video di atas saya menemu bual Pengurus Besar Le Shuttle, Zamari Muhyi di Kellie's Castle.

"Lokasi kemalangan mengorbankan Karpal itu, laluan menurun bukit dan lazimnya kenderaan dipandu laju. Banyak kemalangan lain berlaku di situ," ujar beliau.

"Pernah berlaku kejadian ganjil di lokasi sama?," soal saya.
Zamari terdiam buat seketika.

"Berhampiran lokasi Mazidul berdiri di lebuh raya itu kawasan Rehat dan Rawat, RnR Gua Tempurung. Beberapa tahun lalu, kawan saya tinggal di Tapah, dalam perjalanan dari utara hendak balik ke rumah. Dia kemudian berhenti seketika di tapak RnR itu. Waktu itu RnR belum wujud lagi seperti sekarang ini. Di penghujung waktu maghrib, dia ternampak masjid di atas bukit lalu pergi bersembahyang. Selesai sembahyang dia masuk ke dalam kenderaan dan terlintas di hati dia, di masjid manakah saya sembahyang tadi? Dia kemudian menceritakan kisah misteri itu kepada rakan lain. Memang sampai sekarang, tiada masjid di lokasi itu," jelas beliau.

Kenalannya itu berusia 48 tahun.

"Ramai ke orang singgah di RnR itu sekarang?," tanya saya lagi.

"Lazimnya hanya bas berhanti di situ. Kalau hendak ke tandas, orang ramai terpaksa menaiki tangga. Kawasan agak menyeramkan," jawab Zamari.

0 comments:

Post a Comment